March Of Hogwarts

FAQ  •  Search  •  Memberlist  •  Usergroups   •   fChat   •  Register  •  Profile  •  Log in to check your private messages  •  Log in

The mystery of The landsite mansion RPG View next topic
View previous topic
Post new topicReply to topic
Author Message
Cheiron
Beginnend Tovenaar

PostPosted: Thu Apr 06, 2006 3:40 pm Reply with quoteBack to top

In een het noorden van schotland staat een groot landhuis, wat achteraf van de bewoonde wereld, in het verleden zijn hier vreemde en onverklaarbare dingen gebeurt.

De laatste bewoner is al 2 jaar niet meer gezien, dan worden er 13 mensen uitgenodigd d.m.v een brief. Deze mensen gevraagd om het Mysterie van het huis op te lossen, dus er achter te komen wat er vroeger is gebeurt en waar de laatste bewoner is gebleven. Een van die mensen is de kleinzoon van de laatste bewoner,

Als ze de volgende morgen wakker worden, blijkt dat een van hen is gedood en dat het huis hermetisch is afgesloten

Het is dus de bedoeling dat ze er achter gaan komen wat de mysterie van het huis is en er tevens achter te komen wie de moordenaar is.

De voldende mensen worden uitgenodigt

Megan Smith Toverdranken winkel 19 jaar
Caithlyn Fol Medium 18 jaar
Gideon Farrel student spreuken en bezweringen 22 jaar
George Farrel student transfiguratie 19 jaar
Thomas Krootsen heler 21 jaar
Abigail McMahon schouwer 20 jaar
Lucy Knight Heler 21 jaar
Eachann Cunningham curse breker Gringots 22 jaar
Thomas Warrington profesionele zwerkballer 25 jaar
Wyatt Bloom schouwer 21 jaar
Bradley Falcon student DADA 19 jaar

Image

Eachan is aangekomen in het plaatje Yesterfield om de begrafenis van zijn vader bij te wonen.

Hij vindt het allemaal maar zo, zo, hij heeft niet het gevoel dat hij verdrietig moet zijn omdat zijn vader is gestorven, maar hij heeft hem tenslotte al vijf jaar niet meer gezien.

Niet meer sinds die ene woordewisseling, die bijna op een handgemeen uit liep nou, ja zijn vader had he geslagen en dat had hij niet gepikt en was weggelopen, hij moest toen nog één jaar naar school.

Maar het was toch zijn vader.

na de begrafenis wacht de notaris op hem en geeft hem een brief, hij maakt hem open en leest.

Quote:
Lieve zoon

Ik weet dat ik in mijn leven veel dingen verkeert heb gedaan de wijze waarop ik jou heb op gevoed was verkeert, het spijt mij.
Ik heb nog iets voor jou geheim gehouden wat ik je nu wil vertellen. je Moeder was de dochter van Rick Quickzilver, hij is de landeigenaar van Landsite manson, ookal wordt hij al twee jaar vermist.

Hij heeft mij drie jaar geleden opgezocht met het verzoek of ik een team mensen wilde opzetten omdat hij het idee had dat er meer an de hand was met het huis, ik heb dit geweigert en even later was ook hij verdwenen.

Omdat ik toch over mijn leven ben gaan nadenken zo vlak voor mijn dood heb ik een groep mensen een brief geschreven, zij zullen deze krijgen na de begravenis, het is een uitlopende groep mensen, met verschillende vaardigheden.

Op 5 mei zullen ze ´s avonds worden uitgenodigt, ik hoop dat jij ook wild komen, daar het je beroep is om dingen te onderzoeken en mischien vindt je ook nog je opa terug.

Dit was het laatste wat je van mij zult horen, nogmaals mijn excusses

Je liefhebbende vader Eberhan Cunningham

hij leest de brief nogmaals door en denkt* het is vandaag 5 mei, hmmm ik heb toch een paar dagen vrij, waarom ook niet.

ooc jullie mogen zelf beslissen wat er in de brief staat maar iets van de streking van de bovenstaande brief zou mooi zijn, jullie kunnen eventueel al naar het huis gaan, maar ga nog niet naar binnen

het is ongeveer half vier in de middag

You can't hurry love, No, you'll just have to wait
Just trust in a good time, No matter how long it takes

Last edited by Cheiron on Sat Apr 08, 2006 6:27 pm; edited 2 times in total
View user's profileSend private messageMSN Messenger
Tifa
7de jaars

PostPosted: Thu Apr 06, 2006 3:53 pm Reply with quoteBack to top

Image

Megan loopt naar het vreemde huis toe, maar voor de oude poorten blijft ze staan. Een beetje achterdochtig bekijkt ze het huis. Ze opent de brief nog een keer en leest hem nog eens door ;

Quote:
Aan Megan Smith,

Vroeger, toen ik nog jong was, heb ik veel dingen verkeerd gedaan. De opvoeding van mijn zoon heb ik verwaarloosd, daar heb ik veel spijt van. Deze brief krijgt u naar aanleiding om het mysterie van The Landsite Manson op te lossen. Ik vertrouw op u en nog twaalf anderen, waaronder mijn eigen zoon. (Waar u precies moet zijn, vind u onderaan de brief.)
Rick Quickzilver heeft mij vroeger gevraagd om een team mensen te informeren, omdat hij dacht dat er iets niet helemaal klopte met het huis. Ik zei "nee" en niet veel later was hij verdwenen. Ik heb hem nooit meer gezien.
Ik weet dat u een winkel heeft speciaal voor Toverdranken, misschien komt dit van pas.
Kom op 5 mei naar het The Landsite Manson, alstublieft. Ik heb uw hulp nodig. U zult mijn zoon waarschijnlijk bij het huis ontmoeten.

Gegroet,
Eberhan Cunningham.

Ze trekt een wenkbrauw op en rilt. Nog altijd vind ze het een beetje een enge brief. Ze zucht en stopt haar brief in haar zak.
Na een diepe ademhaling, loopt Megan dichter naar het huis toe. Ze ziet dat de tuin een beetje verwaarloosd is. Langzaam loopt ze dichterbij en voor de trap, die naar de voordeur leidt, blijft ze staan. Ze kijkt om zich heen. Ze is benieuwd wie nou eigenlijk die Erberhan Cinningham was en zijn zoon is ze ook wel nieuwsgierig naar.
Haar moeder wilde niet dat ze ging, maar Megan gaat uitdagingen nu eenmaal niet uit de weg. Ze was vastbesloten en daarom staat ze nu hier. Een rilling loopt over haar rug, als er een koude wind staat.
Ze kijkt op haar horloge. Vier uur.
Megan kijkt om haar heen, maar ziet niemand. Ze haalt haar schouders op en gaat op de trap zitten. Ze is benieuwd of er iemand komt. Als ze niemand ziet, gaat ze naar huis, neemt ze zichzelf voor.

I wanna know the truth,
Instead of wondering why...

Linkin Park Fan ^^
Cheiron
Beginnend Tovenaar

PostPosted: Thu Apr 06, 2006 9:39 pm Reply with quoteBack to top

Image

James loopt wat door het huis, hij zet de laatste puntjes op de i, aangezien hij de enigste personeelslid is moet hij alles alleen doen.

Hij is met de voorbereidingen van het eten begonnen, loopt dan door de gan om de voordeur mat uit te kloppen, als hij iemand ziet ziten.

Goedenmiddag kan ik u mischien helpen?

Image

Thomas zit in zijn woonkamer marie pak mijn schoenen, ik moet zo weg, zegt hij gebiedend tegen zijn meid.

Dan komt er een uil binnen die een brief naar binnen vliegt.

Quote:
Geachte heer warrington

Ik heb vele fouten in mijn leven gemaakt, een was er van dat ik geen goep heb samengesteld toen Rick Quickzilver mij daar om vroeg, anders was hij mischien nog wel onder ons.

daarom heb ik nu een groep samen gesteld met verschillende kwaliteiten, u bent er een van, U heeft een goed tactisch inzicht en daardoor zeer belangerijk, mischien wel het belangerijkste persoon die mee gaat.

U wordt verwacht op de 5de mei om 17.00 uur In de landsite manson, daar zal de hele groep samen komen, mijn zoon zal daar ook zijn, hij heeft de details van de opdracht.

Hoogachtend Eberhan Cunningham

Hij leest de brief door , dus ik ben de belangerijkste persoon, nou dan moet ik daar wel heen, Marie pak mijn tas ik ga een paar dagen weg.

You can't hurry love, No, you'll just have to wait
Just trust in a good time, No matter how long it takes
Legolas1711
Beginnend Tovenaar

PostPosted: Fri Apr 07, 2006 8:04 am Reply with quoteBack to top

Image

Gideon was in de woonkamer aan het studeren, toen er plots een uil tegen het raam tikt. Hij loopt ernaartoe en doet het raam open. Gideon neemt de 2 brieven van de poot van de uil en gaat weer naar binnen. Hij doet zijn brief open.

Quote:
Geachte jongeheer Farrel

Ik heb vele fouten in mijn leven gemaakt, een was er van dat ik geen goep heb samengesteld toen Rick Quickzilver mij daar om vroeg, anders was hij mischien nog wel onder ons.

Ik heb een groep samen gesteld met verschillende kwaliteiten, u bent er een van. Het is bekend dat u uitmunt in spreuken en bezweringen, dat is de reden waarom ik u deze brief schrijf. Uw broer zal ook uitgenodigd worden.

U wordt verwacht op de 5de mei om 17.00 uur In de landsite manson, daar zal de hele groep samen komen, mijn zoon zal daar ook zijn, hij heeft de details van de opdracht.

Gideon haalt even verbaasd zijn wenkbrauwen op.

"Well..."

Hij loopt naar de gang, en hij hoor wat luide, gedempte rockmuziek.

"Sonorus" mompelt Gideon terwijl hij met zijn wandop zijn keel wijst. "GEORGE, NAAR BENEDEN NU!"

Image

George ligt op zijn bed, luisterend naar wat lekkere harde muziek. Dan hoort hij de stem van zijn broer en zucht.

"Wat nu weer..."

Hij zet de muziek uit en slentert naar beneden.

"Wat? Is je papflesje leeg?" zegt hij sarcastisch.

Gideon zegt echter niets, maar reikt hem alleen de brief aan.
George doet de brief open.

Quote:
Geachte jongeheer Farrel

Ik heb een groep samen gesteld met verschillende kwaliteiten, u bent er een van. Het is mij ten ore gekomen dat u 1 van de beste bent als het op transfiguratie aankomt, dat is de reden waarom ik u deze brief schrijf. Uw broer zal ook uitgenodigd worden.

George kijkt Gideon lachend aan.

"Een opdracht, moeten wij een opdracht gaan doen voor zo'n oude zak?"

...
View user's profileSend private messageSend e-mailMSN Messenger
Tifa
7de jaars

PostPosted: Fri Apr 07, 2006 8:42 am Reply with quoteBack to top

Image

Als een butler Megan aanspreekt, staat ze onmiddelijk op. Ze knikt en laat de brief zien.
"Deze brief heb ik gekregen van ene Eberhan Cunningham. Kent u die misschien ? Ik ben uitgenodigd..."
Ze glimlacht naar de butler. Ze zegt : "Mijn naam is Megan Smith."
Ze wacht op antwoord, terwijl ze langs de butler naar binnen kijkt. Een lange gang wacht op hen, constateert ze.

I wanna know the truth,
Instead of wondering why...

Linkin Park Fan ^^
Joyce
7de jaars

PostPosted: Fri Apr 07, 2006 11:22 am Reply with quoteBack to top

Met dank aan Tim voor de Banner (K)
Hij is leuk he Linda? Razz
Image

Lucy staart thuis uit het raam, als ze een uil aan ziet komen vliegen. Ze neemt de brief aan en aait de uil even.
Dan maakt ze de brief open en leest hem.

Quote:

Geachte Miss Knight,

Ik heb een groep samen gesteld met verschillende kwaliteiten, u bent er een van. Het is bekend dat u een uitmuntende Heler bent en daarom schrijf ik u ook deze brief.

"Vandaag om 5 uur.." mompelt ze in gedachten. Ze kijkt even hoe laat het is en ziet dat het ongeveer kwart over 4 is. "Als ik wil gaan, moet ik maar opschieten.."
Ik heb toch een paar dagen vrij.. Waarom niet?

Ze kijkt even om zich heen, loopt dan naar de kapstok en doet haar jas aan. Met een tevreden glimlach kijkt ze om zich heen, en als ze niemand ziet, verdwijnselt ze naar de Landsite Manson.

Last edited by Joyce on Fri Apr 07, 2006 11:43 am; edited 1 time in total
Creative
2de jaars

PostPosted: Fri Apr 07, 2006 11:41 am Reply with quoteBack to top

OOC: Tssj, dat is Lucy Knight gewoon niet=.=

Abigail 'Abby' McMahon.

Net wanneer ze een kopje thee inschudt, hoort ze een tikje tegen het raam.
Verbaasd kijkt ze naar de uil die voor haar raam verschijnt, en opent voorzichtig het raam.
"Wat een vreemd tijdstip" mompelt ze, en pakt de brief aan van de uil die meteen weer wegvliegt.

Quote:
Geachte Miss McMahon

In mijn leven heb ik veel fouten gemaakt, waaronder die van het nalatig zijn tegenover de mensen die mij nodig hadden.
Rick Quickzilver had mij nodig, maar ik trachtte hem niet te helpen.

Nu is het tijd dat goed te maken, door een groep samen te stellen met mensen met uiteenlopende kwaliteiten.
Uw vermogen te denken, en dan pas te handelen zou wel eens goed van pas kunnen komen.

U wordt verwacht in het Landsite Mansion op 5 mei om 17.00.
Hier zal mijn zoon aanwezig zijn, die u verdere informatie zal verschaffen.

Hoogachtend Eberhan Cunningham.

Fronsend leest ze de brief een aantal maal over, de naam Cunningham en Quickzilver komen haar vaag bekend voor.

"Laat ik maar opschieten dan" zegt ze tegen haar kat, die haar met grote ogen aankijkt.

Deze opdracht neemt ze uiterst serieus, niet om de missie, maar om de kans iets te leren over de geschiedenis.
Iets wat ze erg graag doet.

Meteen pakt ze een aantal spullen bij elkaar, en verlaat dan haar huisje.
"The Landsite Mansion" zegt ze, en verdwijnselt.

Wanneer ze aankomt op het immense landgoed, kijkt ze haar ogen uit.
Het is stil rond het huis, het ziet er angstaanjagend doch spannen uit.
View user's profileSend private message
Legolas1711
Beginnend Tovenaar

PostPosted: Fri Apr 07, 2006 11:52 am Reply with quoteBack to top

Image

Gideon kijkt George geërgerd aan.

"Ja, en we gaan ernaartoe... of je het wilt of niet.''

Hij checkt of zijn wand in zijn broekzak zit en doet zijn jas aan.

"Als je niet wilt, dan ga je maar niet, misschien zit er een beloning aan vast en dan krijg je die niet" zegt hij, Gideon weet dat George hierdoor wel zal meegaan.

Gideon staat in het deurgat van de voordeur.

"Ga je nu nog mee of niet?"

Image

George twijfelt, de eventuele beloning klinkt hem toch wel goed in de oren.

"Ja, ok ik ga wel mee"

Hij grijpt zijn jas van de kapstok en verdwijnselt samen met Gideon naar het landside mansion.

George ziet daar Abigail staan.

"Hey jij daar!" roept hij naar haar.

Ondertussen staan Gideon en George al bij haar.

"Wie ben jij? Werk jij hier?" zegt hij met een blik op haar kleren.

Image

Gideon glimlacht even naar Abigail en rolt met zijn ogen als George weer enorm subtiel is.

Hij negeert George en steekt zijn hand uit.

"Gideon Farrel, en dit is mijn broer George..."
Joyce
7de jaars

PostPosted: Fri Apr 07, 2006 12:05 pm Reply with quoteBack to top

Image

Lucy komt aan bij de Landsite Manson en doet haar kleding even goed. Dan kijkt ze om zich heen of ze nog iemand ziet staan, en loopt naar het groepje mensen toe.

"Hallo,"
zegt ze vriendelijk, "Ik ben Lucy.. Knight." Ze kijkt even om zich heen en haalt een hand door haar haren.

"Het is groot, he.."
zegt ze glimlachend, terwijl ze onder de indruk van het huis is.

Legolas1711
Beginnend Tovenaar

PostPosted: Fri Apr 07, 2006 12:13 pm Reply with quoteBack to top

Image

George ziet dat er iemand anders bij komt staan. En draait met zijn ogen als ze zegt dat het kasteel groot is.

"Ja wauw... en de lucht is blauw en het gras is groen."

Hij kijkt Lucy even geërgerd aan.

"Wat ben jij snugger zeg..."

Image

Gideon kijkt zijn broer even waarschuwend aan, maar vindt ook wel dat hij gelijk heeft. Wat een belachelijke manier om het ijs te breken zeg. Dit meisje gaat nog last hebben met George... .
Joyce
7de jaars

PostPosted: Fri Apr 07, 2006 12:25 pm Reply with quoteBack to top

Image

"En jij bent?" vraagt ze aan de jongeman die haar geërgerd aankijkt.

Hoe oud zou hij zijn dat hij de behoefte heeft gelijk zo te reageren, denkt ze grinnikend.

Ze ziet de andere jongen even waarschuwend kijken en constateert dat ze elkaar al kennen.

Creative
2de jaars

PostPosted: Fri Apr 07, 2006 1:13 pm Reply with quoteBack to top

Abigail 'Abby' McMahon

Abby voelt zich behoorlijk bekeken, als ineens een heleboel mensen bij haar staan.
Ze schudt Gideons hand, en kijkt dan dan George die haar wat vraagt.

"Neen, ik werk hier niet. En het is Abigail, Abigail McMahon"

Als er nog een meisje verschijnt, die nogal overdreven overkomt, bekijkt ze haar van top tot teen.

"Het huis is gebouwd rond de 16e eeuw, althans, zo lijkt het"

View user's profileSend private message
Legolas1711
Beginnend Tovenaar

PostPosted: Fri Apr 07, 2006 1:19 pm Reply with quoteBack to top

Image

George kijkt giftig naar Lucy.

"Heb jij daar zaken mee?"

Als hij dan Abigail hoort zeggen dat het kasteel in de 16e eeuw is gebouwd rolt hij weer met zijn ogen.

"God... ik ben even weg" mompelt hij.

George stapt van de rest weg, richting kasteel.

"Freaks..."

Image

Gideon zucht en kijkt George even na.

"Vergeef het mijn broertje, hij is nogal..."

Hij vondt het juiste woord niet.

"Opstandig" zegt hij na een tijdje tegen Abigail en Lucy met een glimlach.

Gideon kijkt naar Lucy.

"Ik ben Gideon en je beste vriend daar heet George."

Gideon haalt diep adem en zucht.

"Dus, weten jullie misschien wat we zullen moeten doen?"
Joyce
7de jaars

PostPosted: Fri Apr 07, 2006 4:29 pm Reply with quoteBack to top

Image

Ze draait met haar ogen als Abigail zegt dat het huis rond de 16e eeuw gebouwd is.
"Wat doe je voor werk? Lerares in geschiedenis van toverkunst?" zegt ze grinnikend tegen haar.

Ze ziet George weglopen, "Moeten we met hém gaan samenwerken," mompelt ze, Hij moet eerst maar eens volwassen worden.. denkt ze.

Dan luistert ze even naar wat Gideon te vertellen heeft.
"Ik denk dat we maar eens naar het kasteel moeten lopen," stelt ze voor en ze loopt richting het kasteel, "Wat doe je voor beroep?" vraagt ze na een tijdje aan Gideon.

Legolas1711
Beginnend Tovenaar

PostPosted: Fri Apr 07, 2006 4:41 pm Reply with quoteBack to top

Image

"Ik ben nog student" zegt Gideon met een glimlach tegen Lucy.

"Laatste jaar wel, volgend jaar ga ik les geven."

Ze waren ondertussen bijna aan het kasteel.

"En jij?" vraagt hij geinteresseerd

Image

George is ondertussen al aangekomen aan het kasteel. Hij bonkt luid op de voordeur.
George kijkt dan weer achterom, naar zijn broer en de 2andere meiden.

"Slijmbal..." mompelt hij
Post new topicReply to topic

Jump to:   

Quick Reply:
Username: 

Quote the last message
Attach signature (signatures can be changed in profile)

View next topic
View previous topic
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum